Ondernemer ontziet meewerkende geliefde niet

(Zelfstandig) ondernemers blijven over het algemeen zakelijk als liefde en werk worden gecombineerd: 72% zegt de geliefde nooit aan te willen nemen. Gebeurt dat wel, dan ontslaat 55% van de ondernemers zijn of haar partner zonder pardon bij niet-functioneren. Dat concludeert Allianz in de jaarlijkse Ondernemersbarometer.


Source: AMweb

DNB over PSD2: ‘Consumenten weten weinig van bankenregels’

De nieuwe Europese bankenrichtlijn, bekend onder de naam PSD2, gaat veel veranderen voor bankzaken, maar consumenten weten nog niet genoeg wat dat inhoudt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft daarom vandaag een lijst met vragen en antwoorden gepubliceerd over de nieuwe regel die toegang tot bankgegevens regelt.


Source: AMweb

TPRA: ‘Gemiddelde dekkingsgraad pensioenfondsen naar 111%’

De beleidsdekkingsgraden van alle pensioenfondsen zijn in het vierde kwartaal met gemiddeld 1,9% gestegen. Hiermee komt de gemiddelde beleidsdekkingsgraad uit op 110,9%, net genoeg om bescheiden indexaties volgens het Nieuw Financieel Toetsingskader (nFTK) mogelijk te maken. De bedrijfstakpensioenfondsen in het algemeen en de Grote 5 in het bijzonder, lopen nog wel achter op dit gemiddelde.…

Lees verder!

VKG komt met totaalpolis voor de bouw

Serviceprovider VKG (ASR) introduceert de VKG Bouw Polis voor bedrijven en zzp’ers in de bouw. De polis wordt aangeboden door adviseurs die samenwerken met VKG. De verzekering combineert een constructieverzekering, ontwerp- en aansprakelijkheid. De schade wordt volgens de initiatiefnemer sneller uitbetaald.


Source: AMweb

Verbond: ‘PEPP biedt nieuwe mogelijkheden individuele pensioenopbouw voor Europese burgers’

Het Pan-Europees persoonlijk pensioenproduct (PEPP) biedt nieuwe mogelijkheden voor individuele pensioenopbouw voor Europese burgers, vooral in landen met een minder goed ontwikkeld pensioenstelsel. Om dit nieuwe product goed tot zijn recht te laten komen, is het wel van belang dat er een voldoende ruim en innovatief aanbod komt en deelnemers ‘shoprecht’ krijgen. Dat stellen het…

Lees verder!

Millennials blijven weg bij Hypo TakeAway-koffiebar

De Hypo Take-Away, een concept bedacht door Hypotheek24.nl, sluit tijdelijk de deuren. De koffiebar werd vorig jaar oktober geopend met als achterliggende idee dat het traditionele hypotheekkantoor op de hoek de beste tijd heeft gehad. De ‘hippe’ koffiebar is voornamelijk gericht op millennials.


Source: AMweb