De állesomvattende poliskluis?

In AM Signalen zojuist gelezen: De verzekeraars die zich tot nu toe hebben ingeschreven voor Mijnverzekeringenopeenrij.nl vertegenwoordigen al 80 procent van de Nederlandse particuliere markt. Hiermee is de website volgens initiatiefnemer het Verbond van Verzekeraars hard op weg om alle verzekeringen aan te sluiten voordat deze gelanceerd wordt voor consumenten. Na jaren van voorbereiding is er…

Lees verder!

Is jouw organisatie volledig klantgericht?

Een tijd terug sprak ik met de directeur van een groot intermediair. Hij vertelde me dat zijn bedrijf volledig klantgericht was. Ik wees naar buiten. Als dat zo was, waarom waren de beste parkeerplaatsen direct voor de deur dan niet bestemd voor gasten? Nee, dáár parkeerde de directie. Het is slechts een van vele voorbeelden.…

Lees verder!

Scheepsverzekeraar EOC creëert kenniscentrum voor binnenvaart

Scheepsverzekeraar EOC verhuist haar expertiseactiviteiten van Hardinxveld-Giessendam naar Zwijndrecht. De verhuizing sluit volgens directeur Ton van Dongen aan bij de strategie om de leden beter te bedienen. “Het zorgt voor kortere lijnen, besparing van kosten en alle kennis en services voor de leden komen onder één dak.” “Door ook onze expertiseactiviteiten onder te brengen in Zwijndrecht, is het voor onze…

Lees verder!

‘Nederlanders sparen meer dan nodig voor hun pensioen’

Veel Nederlanders sparen meer dan nodig voor hun pensioen. Ze houden daardoor geld over op de oude dag, terwijl ze wellicht geld tekort komen op eerdere momenten waarop ze het beter kunnen gebruiken. Dat blijkt uit de ING Financieel fit Barometer. De ondervraagden denken gemiddeld 68% van hun huidige inkomen te ontvangen als netto pensioeninkomen, maar volgens onderzoek…

Lees verder!

Big data maakt toekomst tussenpersoon er niet rooskleuriger op

Welke invloed hebben big data en digitale innovatie op werknemers van verzekeraars, op de branche als geheel en op tussenpersonen? Die vragen werden gisteren gesteld en beantwoord tijdens een seminar van het Amsterdam Centre for Insurance Studies aan de Amsterdam Business School. Gaat de winst van de verzekeringsindustrie door ontwikkelingen als big data, internet of…

Lees verder!

BKR scherpt kredietgrens aan

Het Bureau Kredietregistratie (BKR) gaat kredieten eerder registreren. Vanaf  1 december 2016 kan rood staan bij de bank gevolgen hebben voor de maximale hypotheek die een consument kan krijgen. Het BKR voldoet hiermee aan de aangescherpte Wet financieel toezicht (Wft). Vanaf 1 december worden alle kredieten, die groter zijn dan € 250 en die langer dan een maand worden…

Lees verder!

Aegon onderzoekt mogelijkheden blockchain

Aegon onderzoekt samen met de Duitse en Zwitserse verzekeraars Allianz, Munich Re, Swiss Re en Zurich de mogelijkheden van blockchaintechnologie voor verzekeraars. Dit is woensdag door de verzekeraars bekendgemaakt. Het consortium, dat onder de naam Blockchain Insurance Industry Initiative (B3i) gaat werken, is dit initiatief gestart om de mogelijkheden van gedistribueerde grootboektechnologiën te onderzoeken om op die manier klanten…

Lees verder!

Nedasco lanceert nieuwe vergelijkingstool

Nedasco heeft het Full Service Inkomenpakket gelanceerd, een vergelijkings- en aanvraagtool op inkomensgebied. De serviceprovider speelt hiermee naar eigen zeggen in op de behoefte van werkgevers om ontzorgd te worden bij verzuim van medewerkers. “Daarnaast komen we tegemoet aan de vraag van adviseurs om het adviestraject te vereenvoudigen”, aldus de serviceprovider. Nedasco laat weten dat een adviseur…

Lees verder!

Bouwen aan Vertrouwen: ‘We moeten er vaker voor klanten zijn’

Vertrouwen is het belangrijkste ingrediënt voor groei van organisaties. Joost Schrage en Stephan Fellinger van De Zaak van Vertrouwen interviewen voor am: maandelijks iemand die een uitgesproken mening heeft over hoe je bouwt aan vertrouwen in de veranderende wereld. En wat de rol daarbij is van beloftes, mensen en producten. Deze maand Lennart Remeijsen (foto),…

Lees verder!