Tien punten voor (g)een hypotheekabonnement

De woningmarkt groeit nog altijd en daarmee ook de vraag naar hypotheken. De consument is bereid voor onafhankelijk advies naar u toe te komen. – Hoe zorgt u er nu voor dat de consument ook met andere (advies)vragen bij u aan klopt? Een serviceabonnement biedt die mogelijkheid. De ervaring leert echter dat adviseurs het vaak…

Lees verder!

Financieel totaalportaal verdeelt bezoekers amweb

Onderzoek van HDN mag dan wel uitwijzen dat consumenten graag gebruik maken van een financieel portaal waarin alle financiële gegevens uit  ‘mijn omgevingen’ worden samengebracht, de bezoekers van amweb zijn er nog niet over uit. Gebruiksgemak en zorgen om de privacy van consumenten vechten om voorrang zo blijkt uit onze wekelijkse poll.  Twee derde van…

Lees verder!

Vijftig nieuwe aandeelhouders voor Brokerslink

Verzekeringsmakelaar Brokerslink heeft met de uitgifte van nieuwe aandelen haar kapitaalspositie versterkt. De aandelenuitgifte zorgt volgens het bedrijf voor een versterking van het aandeelhoudersfundament en draagt bij aan de groei van de mondiale activiteiten op het vlak van makelaardij en riskmanagement. Brokerslink, in 2004 begonnen als een netwerk voor verzekeringsmakelaars, heeft na de uitgifte 55…

Lees verder!

Fors minder werkloze 45-plussers

De daling van het aantal werklozen zet stevig door. In de afgelopen drie maanden bedroeg de afname gemiddeld 13 duizend per maand, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De daling is het sterkst onder 45-plussers. De werkloosheid kwam in september uit op 510 duizend. Daarmee is de werkloosheid verder gedaald naar 5,7% van…

Lees verder!

DNB: ‘Consument kan meer lenen dan voor de crisis’

In weerwil van de geluiden dat consumenten minder kunnen lenen voor hun huis stelt De Nederlandsche Bank (DNB) dat de leennormen niet knellender zijn geworden sinds de crisis. De toezichthouder stelt dat door de daling van de rente en de de groei van de inkomen de maximale lening bijna 4% hoger ligt, terwijl de woningprijzen…

Lees verder!

Verzekeraars verkopen Meetingpoint aan ICT-bedrijf TJIP

ASR, Delta Lloyd, Generali en Vivat verkopen Meetingpoint, het transactieplatform MP4All en vergelijkingsplatform MAS (www.masvergelijkingen.nl) per 1 december 2016 aan het Delftse ICT-bedrijf TJIP. Volgens de aandeelhouders “is het niet langer logisch dat verzekeraars eigenaar zijn van een prijsvergelijker.” Meetingpoint blijft als zelfstandig label opereren. Ongeveer de helft van de Meetingpoint medewerkers verliest door de transfer…

Lees verder!

Woonfonds: veel ontwikkelingen op ORV-markt

Het gebeurt steeds vaker dat lage premies gepaard gaan met risico’s die te gemakkelijk worden afgewezen. Senior productmanager Astrid Smits Achmea vindt dat bezwaarlijk vanuit menselijk en maatschappelijk oogpunt. Zij constateert dat de concurrentie op de markt voor overlijdensrisicoverzekeringen de afgelopen jaren sterk is toegenomen. Smits wijt dit onder meer aan de opkomst van banksparen.…

Lees verder!

Tussenpersoon zonder Provisie

EFD Noord heeft op donderdag 24 november 2016 een lezing op het programma staan door Dr. Fred de Jong. Tijdens deze lezing geeft onderzoeker Dr. Fred de Jong zijn visie op een toekomstbestendig business model voor financieel adviseurs. Ook zal hij zijn analyse met u delen aan de hand van de actuele trends en ontwikkelingen in…

Lees verder!