Wel of niet beleggen is nog te vaak een marketingverhaal

Het aantal consumenten dat is gaan beleggen nam in 2016 met 100.000 toe. Dat klinkt veel, maar op het totaal aantal huishoudens dat níet belegt en wél spaaroverschot heeft, is het verwaarloosbaar. Niet zo gek, want voor de gemiddelde consument is de beleggingswereld pure abacadabra. Desinteresse voert de boventoon, ingegeven door het ingewikkelde jargon en…

Lees verder!

Inschrijven voor de NVGA AM Innovatieprijs

De inschrijvingstermijn voor de NVGA AM Innovatieprijs verloopt bijna. Dus schrijf snel in met je meest innovatieve verzekeringsoplossing. Na het stopzetten van de Generali AM Innovatieprijs besloot de NVGA dit initiatief samen met Assurantie Magazine (am:) voort te zetten en open te stellen voor alle (keten)partners in het volmachtkanaal. Iedereen kan dus mee doen: verzekeraar,…

Lees verder!

Verzekeraars: ‘Roer moet om bij afvalbedrijven’

Afval- en recyclingbedrijven moeten meer doen om het aantal branden terug te dringen. Dat zei directeur Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars zaterdag in een uitzending van EenVandaag. Sommige verzekeraars zijn vanwege het risico al gestopt met het verzekeren van afvalverwerkers. “Op deze manier kunnen we niet verder. Het risicobewustzijn is nu onvoldoende. Dat…

Lees verder!

Winnende verzekeraars roemen band met intermediair

De gisteren verkozen winnaars van het Adfiz Prestatieonderzoek prijzen de band met het intermediair. In diverse persberichten wordt de waarde van onafhankelijk advies benadrukt. Een bloemlezing. Verzekeraar Legal & General viel twee keer in de prijzen (Zakelijk Pensioen en Particulier Lijfrente). Michel van Dam, commercieel directeur van L&G zegt: “Wij vinden dat klanten voor complexe…

Lees verder!

ABN Amro Participaties neemt meerderheidsbelang in Sucsez

Intermediairbedrijf Sucsez en volmachtzuster Upiva zijn sinds november 2016 voor meer dan vijftig procent in handen van ABN Amro Participaties (A.A.P.). Het bedrijf hoopt te groeien door overnames, en heeft A.A.P. daarbij nodig. Directielid Dennis Massaar vertelt dat klanten en andere relaties op de hoogte zijn gebracht van de samenwerking met de investeerder. Hij zegt…

Lees verder!