VEH: Woningmarktvertrouwen neemt weer licht toe

Het vertrouwen in de woningmarkt steeg in april weer licht. Door de licht gedaalde hypotheekrente en de stijging van de huizenprijzen neemt volgens een onderzoek van Vereniging Eigen Huis (VEH) het consumentenvertrouwen in de woningmarkt iets toe. Het vertrouwen wordt afgeremd door een verschraling van het aanbod van te koop staande woningen en een dalende…

Lees verder!

Duitse Volksbank nu ook beschikbaar via Huis & Hypotheek

Vanaf vandaag is de Duitse Volksbank Hypotheek in heel Nederland beschikbaar via Huis & Hypotheek, onderdeel van Credit Management & Investor Solutions (CMIS Group). De hypotheek was al beschikbaar via Smartfee.nl, De Hypotheker, eyeopen.nl en De Boer Financial Consultants. Deze Duitse hypotheek werd in 2011 in Nederland geïntroduceerd.


Source: AMweb

Turien en Co lanceert schadeverzekering voor 3D-printende consument

Turien en Co gaat zaak- en letselschade verzekeren die veroorzaakt wordt door ondeugdelijk producten uit een 3D-printer. Met de nieuwe 3D-verzekering richt het volmachtbedrijf zich op ‘prosumers’, consumenten die thuis hun eigen producten printen: van telefoonhoesjes en vazen tot fietsonderdelen. “Het thuisgebruik van de 3D-printer zal een vlucht nemen, en daarmee de behoefte aan een…

Lees verder!

Enno Wiertsema: ‘Doorgeslagen compliance groeiend probleem bij verzekeraars’

Als adviseurs vragen om klantinformatie lopen ze volgens brancheorganisatie Adfiz steeds vaker aan tegen een ‘nee’ van verzekeraars die zich beroepen op privacygronden. “Het afgelopen jaar is dit toegenomen. Ik denk niet dat het bewust misbruik is van wetgeving, maar eerder doorgeslagen compliance”, zegt directeur Enno Wiertsema. Hij pleit ervoor dat verzekeraars de gevraagde informatie…

Lees verder!

Kunstmatige intelligentie? Het is niet of, maar wanneer!

Kunnen computers denken? Dit vraagstuk over kunstmatige intelligentie houdt de gemoederen al flinke tijd bezig. Logisch, want overal om ons heen lijken inmiddels computers autonoom te handelen. Als we chatten met een virtuele klantenservice, als we een vraag stellen aan een smartphone-assistent zoals Siri en als auto’s zichzelf inparkeren. Inmiddels wint de computer het zelfs…

Lees verder!

Ook gerechtshof maant ASR tot terugbetalen in woekerpoliszaak

Verzekeraar ASR moet de te hoge kosten van een woekerpolis aan een klant terugbetalen. Dat heeft het gerechtshof Den Bosch dinsdag bepaald. Het gaat in de zaak om de zogeheten eerste kosten, poliskosten en een deel van de ingehouden fondskosten van een Falcon Levensplan.


Source: AMweb

‘Politie, justitie en verzekeraars weten onvoldoende wat ze aan elkaar hebben bij aanpak fraude’

Om verzekeringsfraude en andere vormen van oplichting in de financiële sector te bestrijden moet het strafrecht niet meer als ultimum remedium (laatste redmiddel) worden gezien, maar juist als optimum remedium (het optimale instrument). Daarvoor is het wel noodzakelijk dat justitie, politie en verzekeraars veel beter gaan samenwerken. Dat stellen Gerard Blonk, Ton Haen, Bregje De…

Lees verder!