Twee derde bankklanten ziet niets in chatbot

Er gaapt een groot gat tussen wat klanten van banken op het gebied van serviceverlening en financieel advies verwachten en wat ze van die banken krijgen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van marktonderzoeksbureau GfK. Volgens de onderzoekers hebben AI-technologieën zoals chatbots de belofte in zich om dat gat te overbruggen. Alleen blijkt 65% van…

Lees verder!

Bekennen verzekeraars eindelijk een beetje kleur?

Geen uitgesproken mening hebben is lange tijd de beste mening van verzekeraars geweest. Je mond houden over belangrijke zaken was het veiligst voor de business en je beleggingen. Elke extern geuite opvatting bracht wel ergens een belegging of klantrelatie in gevaar. Maar zwijgen kan niet langer en geen mening hebben kost tegenwoordig ook reputatie en…

Lees verder!

Herdink en Leichel publiceren ‘Provisie 2.0’: wel de lusten van provisieverbod, niet de lasten

CFD-voorzitter Edwin Herdink en Odin-voorman Jeffrey Leichel publiceren vandaag ‘Provisie 2.0’. In dit boek fileren ze het provisieverbod en dragen ze een alternatief aan. Dit moet de voordelen van het verbod behouden, en de nadelen corrigeren waardoor de toegang tot financieel advies weer laagdrempelig wordt. Kern van hun voorstel: breng een strikte scheiding aan tussen…

Lees verder!

Levensverwachting loopt op tot 125 jaar

Slecht nieuws voor pensioenfondsen en levensverzekeraars. Voor het berekenen van hun toekomstige verplichtingen moeten ze wellicht rekening gaan houden met een maximale levensverwachting van 125 jaar. Dit blijkt uit een publicatie in het wetenschappelijk tijdschrift Nature waaraan ook Nederlandse onderzoekers deelnamen.


Source: AMweb

Besparen blijft volkssport nummer 1

De crisis mag dan lang en breed achter ons liggen, 89,3% van de Nederlanders is nog altijd in het dagelijkse leven in meer of mindere mate bezig met besparen. Dit blijkt uit de uitkomsten van het Nationaal Bespaaronderzoek 2017, dat door kredietbemiddelaar en adviseur Geldshop is uitgevoerd. De besparingsdrift bij financiële producten loopt wel wat…

Lees verder!

Verzekeraar: ‘Pijn is geen aandoening’

De Kifid-geschillencommissie vindt het terecht dat verzekeraar Unigarant N.V., gevestigd te Hoogeveen, niet verantwoordelijk is voor de €840 tandartskosten die een klager eiste na zijn reis in Turkije. De klager eiste €400 voor onvoorziene uitgaven aan de tandarts plus €140 euro extra vervoerkosten en €300 extra verblijfkosten.


Source: AMweb