Incasseren van verzekeringspremie door derde partij zonder geldige machtiging?

Regelmatig worden incassoactiviteiten door een verzekeraar uitbesteed aan een derde partij. Het gaat hierbij om Third party administrator diensten. Deze derde partij heeft echter wel een formele machtiging van elke consument nodig om te mogen incasseren. Maar wat als verzekeraar wisselt van derde partij die de incasso activiteiten dient uit te voeren?


Source: AMweb

Van Rijn: ‘Afkoop regresrecht Wmo niet in strijd met gedragscode letselschade’

Letselschadeslachtoffers zouden volgens Kamerlid Michiel van Nispen te maken hebben met meer bureaucratie en langere wachttijden door de afkoop van het regresrecht voor de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo). Die onbedoelde gevolgen zouden volgens de SP-politicus in strijd zijn met het aansprakelijkheidsrecht en de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL). Staatssecretaris Martin van Rijn van VWS weerspreekt dat.…

Lees verder!

NIBC investeert miljoenen in fintechbouwer FinLeap

NIBC investeert samen met de Duitse verzekeraar Signal Iduna en de Japanse financieel dienstverlener SBI €34 miljoen in FinLeap, een bedrijvenbouwer die gespecialiseerd is in fintechs. De bank, die onder het label NIBC Direct hypotheken en spaarproducten aanbiedt, verwacht dat uit de samenwerking producten en diensten ontstaan die inspelen op de veranderende klantbehoefte. Source:…

Lees verder!

AFM: ‘Leg in reclame verschil tussen sparen en beleggen uit’

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat aanbieders van beleggingsproducten in hun reclames duidelijk zijn over de verschillen tussen sparen en beleggen en dat de risico’s worden benoemd. De toezichthouder zegt de laatste tijd veel reclames te zien waarbij beleggen wordt gepresenteerd als alternatief voor sparen, terwijl niet wordt ingegaan op de verschillen. Source:…

Lees verder!

‘Acceptatie van afwijkende risico’s draait om meer dan alleen data’

Bij de Vereende komen dagelijks aanvragen binnen waarvoor geautomatiseerde acceptatie op basis van standaardgegevens een onmogelijke zaak is. Dekking bieden voor bijzondere risico’s vraagt iets extra’s van de acceptanten. “Wij zijn uniek vanwege onze ambachtelijke manier van accepteren”, zegt manager Marketing en Acceptatie Bert Sonneveld.


Source: AMweb