ASR kan zich opmaken voor nieuwe Kifid-procedure Waerdye-polissen

Wakkerpolis ASRclaim meldt volgende maand een eerste pilotzaak aan bij de Geschillencommissie van het Kifid over de Waerdye-beleggingspolis. In deze nieuwe woekerpolisprocedure gaat het om een individuele zaak. Volgens de claimstichting is die geselecteerd op kenmerken die de claim representatief maken voor veel meer polishouders.


Source: AMweb

Huismerk breidt uit met Rabobank-hypotheken

Financieel adviseurs die lid zijn van Huismerk kunnen nu ook hypotheken van de Rabobank aan hun klanten adviseren. Huismerk is hiermee de enige serviceorganisatie die toegang heeft tot het Rabobank-assortiment.


Source: AMweb

Joep Beukers (APG): ‘We willen uitgroeien tot de Europese broedplaats voor blockchain-toepassingen’

Nederlandse pensioenfondsen wordt vaak verweten dat zij onvoldoende oog hebben voor de ontwikkelingen op het gebied van fintech en de technologische vernieuwingen binnen de financiële ontwikkelingen. Pensioenuitvoerder APG liet vorig jaar zomer weten dat zij juist wel wil inspelen op de nieuwste technologieën. Hun grootste ambitie op het gebied van innovatie: de Brightlands Smart Services…

Lees verder!

‘NN-vonnis kan ook andere woekerpoliszaken verlengen’

Niet alleen Nationale-Nederlanden keek gisteren reikhalzend uit naar de uitspraak van de rechtbank Rotterdam over een collectieve woekerpolisclaim. Betrokkenen meenden dat de zaak van invloed zou kunnen zijn op andere procedures in het woekerpolisdossier. Aegon ziet vooral overeenkomsten met de recente uitspraak in een eigen woekerpoliskwestie, hoewel de rechter in die zaak de verzekeraar wel…

Lees verder!

De merkbelofte van de Vereende

Het herpositioneringstraject dat de Vereende vorige jaar startte, heeft geresulteerd in een verbeterde naamsbekendheid. Die heeft, onder andere, tot een flinke toename in verzekeringsaanvragen en tot meer verzoeken om mee te denken over maatschappelijke vraagstukken in de verzekeringsmarkt geleid.


Source: AMweb

Geheimen zijn goed

In mijn vorige column kondigde ik aan dat ik ditmaal zou schrijven over de maatschappij die haar data ter beschikking stelt aan het intermediair zodat die de veranderingen in de situatie kan oppikken om de klant, waar nodig, te adviseren. Een mooie ontwikkeling. Hierdoor stellen ketenpartijen elkaar in staat het beter te doen voor de…

Lees verder!