Fraudebestrijding? Innoveren vanuit de basis

Hoe haal je meer rendement met slimmere fraudebestrijding? Hou het simpel en innoveer vanuit de basis! Leissner & Van der Molen ziet dat veel verzekeraars worstelen om dit in de praktijk te brengen. Dat is zonde want slimmer innoveren is goud waard. Maak daarom een plan en werk in kleine stappen toe naar een nog…

Lees verder!

Geen plek voor Big Brother in de Smart City

Het is goed toeven in Smart Cities. Allerlei slimme systemen maken het leven van de bewoner gemakkelijk. Maar al die technologie heeft ook een keerzijde, want sensoren en camera’s houden je er ook constant in de gaten. Is er nog wat over van je privacy in de Smart City van de toekomst?


Source: AMweb

De rol van verzekeraars binnen het Smart Home ecosysteem

De potentiële impact en implicaties op en voor verzekeraars van smart home lijkt groots, met mogelijkheden om schade in, om en aan het huis flink te reduceren. Consumenten lijken van hun verzekeraar te verwachten deze (r-)evolutie te verrekenen door het verlagen van premies en te komen met slimme waardeproposities. Maar hoe kunnen verzekeraars een relevante…

Lees verder!

Digitalisering en persoonlijk contact, een ultieme combinatie

Digitalisering is een belangrijke ontwikkeling. We maken digitaal grote slagen door nieuwe technologieën toe te passen, maar daarmee daalt het persoonlijk contact. Verliezen we daardoor niet belangrijke kansen? Missen we bijvoorbeeld geen belangrijke verkoopkansen, conversie of fraudepreventie/detectie mogelijkheden? Hoe is de customer experience als alles digitaal gebeurd? Zou persoonlijk klantcontact een positieve bijdrage kunnen leveren…

Lees verder!

Hoe kunt u zich online van de grote partijen onderscheiden?

Pragmatisch, innovatief, jong en dynamisch: Bugs Business heeft het allemaal in huis. Wij zien onze klanten als partners waar we graag mee samenwerken. Wij leveren samen met onze klanten software waar zij mee willen werken. Geen maatwerk software die lastig in beheer en onderhoud zijn, maar optimale software voor onze verzekeringsbranche, die ook nog eens…

Lees verder!

Multichannel klantcommunicatie met een optimale digitale ervaring

Postex is een zelfstandig Nederlands softwarebedrijf dat een cloudplatform ontwikkelt voor Straight Through Processing (STP)-klantcommunicatie. Postex levert zeer gebruiksvriendelijke end-to-end oplossingen voor het digitaal én per post verzenden van documenten, het verhogen van de digitaliseringsgraad, het managen van ontvangstvoorkeuren en het faciliteren van online betaalmogelijkheden (iDEAL).


Source: AMweb

Succes verzekerd door interactieve persoonlijke klantdialoog

De klant van nu is beter geïnformeerd en kritischer dan ooit. Klantervaring is daarbij dé onderscheidende factor! Digitale transformatie moet 100% gericht zijn op verbeteren en personaliseren van de klantbeleving. Zo kunnen verzekeraars klanten winnen (conversie), behouden (retentie) en hun service verbeteren (loyaliteit) via alle touchpoints.


Source: AMweb

Sterke stijging aantal volledig elektrische auto’s

Nederland telde op 1 januari 2018 bijna 22 duizend volledig elektrische personenauto’s, bijna 60 procent meer dan een jaar eerder. De verkoop van volledig elektrische personenauto’s liet vorig jaar een sterke stijging zien. Het totale park van elektrische en plug-in hybride voertuigen nam in 2017 met bijna 9 procent toe. Dat blijkt uit nieuwe cijfers…

Lees verder!

Lonkend perspectief voor adviseur die van cyberrisico een kans maakt

Het bewustzijn over het cyberrisico voor klanten in de zakelijke verzekeringsmarkt neemt toe. Maar passende polissen zijn er volgens adviseurs nog maar nauwelijks, zo kwam eerder deze week naar voren tijdens het visie-event over cyber bij de Vereniging Nederlandse Assurantiebeurs (VNAB) in Rotterdam. Honderd procent veilig bestaat volgens Roel van Rijsewijk van Deloitte echter niet…

Lees verder!