Voller winkelwagentje? Dan goedkopere autopremie

Britten die wekelijks hun boodschappen halen bij supermarktketens Tesco of Sainsbury’s krijgen scherpere premies voor hun autoverzekering. Dat beamen de twee bedrijven tegenover The Telegraph. In die krant spreekt consumentenorganisatie Fairer Finance haar zorgen uit over dit gebruik van big data.


Source: AMweb

Hoffelijk in top 100 snelst groeiend bedrijven

Financieel opleidings- en consultancybedrijf Hoffelijk hoort bij de 100 snelst groeiende bedrijven van Nederland. De Rotterdamse onderneming staat op plaats 96 van de door Het Financieele Dagblad opgestelde lijst met Gazellen, de snelste groeiers.


Source: AMweb

Ron Gardenier wordt ook bij Aon volmachtdirecteur

In de nieuwe directie van Aon Risk Solutions wordt Ron Gardenier verantwoordelijk voor het volmachtbedrijf. Dat heeft de risico- en verzekeringsadviseur vandaag bekendgemaakt. Gardenier vervulde die functie de afgelopen drieënhalf jaar ook bij UMG dat onlangs door Aon is overgenomen.


Source: AMweb

H&M, hypotheekrente en Hillen; het beste van 2017

De bezoekcijfers van amweb weerspiegelen de drukte op huizenmarkt: de berichten over hypotheekrente, de hypotheekplannen van Rutte en de afbouw van de wet-Hillen werden in 2017 massaal gelezen. Ook heel hoog scoorde het bericht: ‘H&M te laat betaald? Geen hypotheek’.


Source: AMweb

Reaal vangt bot: AOV is onverrekenbare sommenverzekering

Is een arbeidsongeschiktheidsverzekering een sommenverzekering of een schadeverzekering? Dit was het uitgangspunt bij een deelgeschil tussen Reaal en een ondernemer waarbij de laatste in verzet kwam tegen verrekening van de schade door een ongeval met diens AO-uitkering bij de Amersfoortse. Volgens de rechtbank Limburg bestaat er geen grond voor Reaal om de schade op het…

Lees verder!

Wim Span (VNAB): ‘Niets is onverzekerbaar’

Is er door alle kapitaaleisen en concurrentiedrift nog wel ruimte in de verzekeringsmarkt om complexe risico’s af te dekken? Ja, zegt VNAB-directeur Wim Span stellig. Wel maakt hij zich zorgen om het aanbod aan gekwalificeerde adviseurs in de grootzakelijke verzekeringsmarkt.


Source: AMweb

Na de eerste emotie

Het was voorspelbaar dat het pleidooi van de AFM om te komen tot actieve transparantie van provisie op het gebied van schadeverzekeringen zou leiden tot veel emoties. We weten nu nog niet of de wetgever de oproep van de AFM zal volgen. Los van deze consultatieve inbreng van de AFM is dit opnieuw een stimulans…

Lees verder!